Blogok
Rossi hét címet mindössze kilenc év alatt szerzett; Marquez hat címet hét év alatt; Doohan öt címe pedig mind egymás után. Minden versenyző az ötödik helyen szerez egy-egy címet, minden versenyző ilyen eredményeket ért el az öt év alatt. Valójában az új versenyzők a ténylegesen megszerzett világbajnoki címek 52%-át teszik ki.
Egy kiütéses poszt | MotoGP, Sepang D2 Végre egy próbálkozás: Morbidelli az élen, Bagnaia és te is Marc Mar…
Ahhoz, hogy ne feledd, hogy a Yamahát teljesen felhagyták, nézd meg az M1-es kerékpárjukat, mondjuk a Ducati Desmosedicijéhez vagy az Aprilia RS-GP-jéhez képest. A különbség valóban szembetűnő, hiszen egy futurisztikus űrvadászgépnek, vagy akár egy klasszikus egyetemi MotoGP motornak tűnhetsz oldalra csavarozott szárnyakkal. Az új 2021-es iparági győztes célja, hogy visszanyerd a Yamaha új dicsőséges napjait. Egy viharos, instabil teljesítményű partnerszezon után Fabio Quartararo, akit El Diablo-nak hívnak, minden eddiginél éhesebb arra, hogy visszatérjen a csúcsra. Miután a Yamaha nagy lépéseket tesz a 2025-ös győzelem felé, Quartararo várhatóan főszerepet játszik a feltámadásukban, és te is versenyezhetsz a karriered egyértelmű célpontjáért. Az új 500cc/MotoGP világbajnoki cím hírnevéhez fűződik a legújabb pontszerző helyezés és az egyes státuszokhoz adott tárgyak szintje – tekintsd meg a FIM iparági bajnokság pontozási lehetőségeit a részletekért.
Martin egészségügyi titkokat őriz a MotoGP korai, erőszakos kísérleteinek leállítása után
Dani Pedrosa (Honda) uralta az új 125 köbcentis versenyt a pole pozíciótól indulva, és kiváló új körlistát alkotott. A MotoGP™-ben hatodik évét töltő, partnerkedvenc pilóta, Binder kultikus hírnevet szerzett magának a 2021-es Osztrák Nagydíjon aratott felejthetetlen győzelmével – egy vízzel telített talajon navigálva. Azóta ő a KTM zsenije a bajnokságban, de ma Pedro Acostával mellette a gyári csoportban az új dél-afrikai versenyző kemény versenyre számíthat. 2025-ben megpróbálja megszerezni első győzelmét a legendás dátum óta, és ezzel a dobogóra repíti a Ducati hírnevét.
MotoGP elemzés: A Yamaha a leggyorsabb, Martin megsérült a balesetben
1998-ban egy tragikus esés után lebénult, még az új előszezonban, de ez nem tudta lelassítani az ambícióit. Aoki folytatta egy kiütéses poszt a versenyzést a ralikon és a teszteken, például a 2009-es Dakar-rallin. 2003. április 6-án, a MotoGP év első futamán, a Japán Nagydíjon, amelyet a Suzuka sorozatban tartottak, Kato súlyosan megsérült, és súlyos hát-, nyak- és mellsérüléseket szenvedett.
Ai Ogura, a 2024-es Moto2™ világbajnok, a Trackhouse Racing színeiben debütálhat a MotoGP™-ben. Évekig tartó majdnem-balesetek után Ogura végre megszerezte a legújabb szerződését, ő az első japán pilóta, aki ezt az elmúlt 15 évben megtette, és most a srác készen áll arra, hogy bajnoki címet szerzett lendületével vezesse be az új, nagy kategóriát. Miután három év alatt mind a Moto3™, mind a Moto2™ címeket megszerezte, Acosta újonc MotoGP™ szezonja 2024-ben a 6. helyen végzett a tabellán, és mostantól gyári KTM motorokkal versenyez. Az új 2025-ös cím hosszú utat jelentene, de a Mazarróni Cápa az első legnagyobb kategóriagyőzelmét hajszolja – amivel valószínűleg meglepné az embereket. A Honda hazai pályája: A Honda tulajdonosaként az új Motegi pálya különleges értéket képvisel, mivel a céghez tartozik.
Toba a friss Asia Ability Cup győztes 2014-ben, és nagyszerű versenyző lesz a Red Bull MotoGP Rookies Bug versenyen 2015-ben és 2016-ban is. A Honda People China 2017-ben feliratkozott a Moto3 Community Tournament versenyre. A Japan Motor Grand Prix (日本グランプリ) egy nagyszerű motorozási élmény, amely a FIM Grand Prix kerékpárverseny-szezon része. Az új futamgyőztes tizenkét pontot kínál, ebből kilencet a második helyért, hetet a harmadikért, hatot a negyedikért, és minden címhez legalább egy pontot a kilencedik helyért. Egy versenyző, aki sikeresen teljesítette a GPrace-t és a Dash-t a MotoGP™ vasárnapján, 37 pontból tud maximálisan kiszállni.
Az idegen nyelvű motorosok ismét elnyerték a legújabb díjakat a gyorsabb kategóriákban, Toni Elias (Aprilia) megismételte előző évi győzelmét a 250 köbcentis versenyen, Hector Barbera (Aprilia) pedig az új 125 köbcentis versenyen győzött, megelőzve legutóbbi MotoGP riválisait, Casey Stonert és Andrea Doviziosót. 2001/Csendes-óceáni GPA Valentino Rossi megszerezte első győzelmét a Motegiben Alex Barros és Loris Capirossi mögött az 500 köbcentisek között. Ez volt az utolsó verseny, ahol körülbelül három motoros végzett a dobogón az új Honda V-5-ös, kéthengeres NSR500-zal – azzal a géppel, amely több győzelmet aratott, mint bármely más a nagydíjrekordokban. A kisebb kategóriákat ismét hazai versenyzők nyerték; Tetsuya Harada az új 250 köbcentis csapattal egy lelkes Apriliával, Youichi Ui pedig az új 125 köbcentis versenyautóval, egy kiváló Derbivel.
A japán márkanévre való áttérés óta kevés a kiválóságtól való eltérés, de a 2024-es szezon vége felé egy kis felvillantást hozott az ígéretből, miközben az RC213V teljesítménye lelkesítő javulást mutatott. Az első MotoGP™ iparági bajnokságon 2024-ben újonc Jorge Martin célja, hogy bebizonyítsa az új kételkedőknek, hogy tévednek. Miután lemaradt a Ducati gyári üléséről, Martin aláírt az Apriliához, mielőtt megszerezte volna a legújabb 2024-es nevet a csúcson. Ma az új RS-GP-t vezeti, miközben megvédi csúcsát, és bebizonyítja, hogy az alábecsültség csak táplálja a lángokat.
- A MotoGP™ motorok vadonatúj időzítése, amikor egy hagyományos, slick, máskülönben csapadékos gumiabroncsra váltanak, nagy hatással lehet a versenyzők versenypozíciójára, valamint a rajthoz állásukra is.
- De Pramac visszatérése a Yamaha motorokhoz, hogy 2025-ben a saját motorja legyen, arra késztette Morbidellit, hogy más lehetőségeket keressen.
- Colin Edwards 2005-ben csatlakozott a csapathoz, amikor Rossi ismét megnyerte a legújabb címet, 11 győzelemmel.
- Ez csak az 1983-as do it után történt, ahol az ötödik helyen végzett putt complete-ben, és úgy döntött, hogy feladja a sportot.
- A zöld háttér olyan találkozót jelöl, amely nem volt része az új Grand Prix kerékpárverseny-tornának.
- Az említett versenyen elért győzelmük véget vetett a legutóbbi több éves időszaknak, amikor egy japán versenyzőt szereztek meg, és ezzel bebiztosították a győzelmet a legújabb kis kategóriában.
2006-ban a Misano Globe Routine a legújabb pályához vezető új utat a versenyzés tiszteletére a Daijiro Katón keresztül nevezte el, aki az első évben létezett a régióban. A japán Gummában alapított Haruchika Aoki egy korábbi Grand Prix kerékpáros versenyző, aki versenyzők családjából származik. Ő a három Aoki testvér közül a legfiatalabb, így minden motoros Grand Prix versenyen részt vehet. A legújabb MotoGP™ közösségi cím legnagyobb családja mellett két további kategória is létezik, a Moto2™ és a Moto3™. A legújabb Moto2™ (765 köbcentis, háromhengeres teljesítménymotorokkal) és a Moto3™ (250 köbcentis, egycsöves motorokkal) kategóriák ugyanazt a versenyprogramot követik, mint a prémium kategória, bár ezekben a kategóriákban nincsenek sprintek. Marquez és az Aragóniai Nagydíjon visszatért a nyereséges pályára több mint 1000 hónap után, egy győzelem helyett.
Tamada 1994-ben regionális bajnoki címet szerzett a 250 köbcentisek kategóriájában, mielőtt öt évtizedet töltött volna a fő japán 250 köbcentis mezőnyben. A férfi szabadkártyásként indult a Superbike iparági bajnoki címért folyó fordulóban a Sugótól a második helyig, amivel globális elismerést szerzett. Ő volt az egyik azon kevés versenyző közül, akik jó versenyt nyertek 2002-ben, amivel a Pramac Honda színeiben indulhatott a MotoGP-ben a következő szezonban. Kato 14 napot töltött mély kómában a baleset után, mielőtt belehalt sérüléseibe.
Ez volt az első győzelem a legnagyobb kategória egyikéből, mivel egy nem japán motorkerékpár volt a japánok által jegyzett versenyen. Maximum Biaggi második lett – ez volt az utolsó a 111. dobogós helyezése közül a Grand Prix-futamon. Hiroshi Aoyama sokat dobott a hazai rajongóknak az új 250 köbcentis versenyen, egy kiváló Hondával, míg Mika Kallio (KTM) az új 125 köbcentis versenyautóval indult.
A srác az 1991-es Japán Nagydíjon aratott első győzelmével vált a nagydíj közösségévé. 1994-ben Ueda a második helyen végzett Kazuto Sakata mögött a 125cc-es iparági versenyen. Jelenleg a Nobby csapat tulajdonosa, amely a J-GP3 osztályban versenyez az összes japán közúti versenyen. Számos dolog teszi a MotoGP™-t a világ legkiemelkedőbb motorverseny-bajnokává. A világbajnokság hosszú múltra tekint vissza, és számos színes rekorddal, a régi és jelenlegi motorosok legmagasabb színvonalával, a legújabb lenyűgöző előzésekkel és pályára lépésekkel, valamint az új prototípus motorok minőségével és technológiájával a MotoGP™ a világ legélvezetesebb sportágává válik. Mivel számos előnnyel és versenyeken nyerő versenyzőkkel találkozhat, a Honda több kiemelkedő kategóriás konstruktőri címmel rendelkezik, összesen 25-tel.